Získejte 5% slevu na první objednávku
Obchodní
podmínky
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti IMAGE CARE s.r.o., IČ: 247 49 478, se sídlem Na příkopě 853/12, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka 171162 (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, jakož i veškerá práva a povinnosti smluvních stran s kupní smlouvou související. Kupní smlouvou se rozumí i smlouva o zhotovení zboží na míru dle požadavků kupujícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.lepremier.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.lepremier.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy.
1.3. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy podnikatel jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Pro účely těchto obchodních podmínek se za podnikatele považuje každá osoba, která uzavírá kupní smlouvu v souvislosti s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
1.4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat výhradně v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.5. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.6. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit a doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Objednávání zboží
2.1. Kupující může objednávat zboží bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující po přihlášení vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), prostřednictvím kterého lze objednávat zboží a provádět další úkony s tím spojené.
2.2. Při objednávání zboží a při registraci na webové stránce je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny potřebné údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen bez zbytečného odkladu aktualizovat. Kupující odpovídá za správnost a pravdivost jím uvedených údajů. Údaje uvedené kupujícím při objednávání zboží a v uživatelském účtu jsou prodávajícím považovány za správné a pravdivé.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem (dále jen „přístupové údaje“). Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů a chránit je před zpřístupněním třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než jeden (1) rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím, a to včetně kupní ceny nabízeného zboží. Kupní cena nabízeného zboží zahrnuje daň z přidané hodnoty a všechny související poplatky s výjimkou nákladů na doručení zboží kupujícímu, které jsou uvedeny zvlášť (viz. článek 3.2. obchodních podmínek). Kupní cena nabízeného zboží zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována ve webovém rozhraní obchodu. Tím není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen s kupujícím kupní smlouvu uzavřít.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží kupujícímu. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě doručování zboží mimo území České republiky kupující nese veškeré náklady vynaložené prodávajícím, které jsou s takovým doručováním spojeny.
3.3. Pro objednání zboží kupující vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:- objednávaném zboží (vybrané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu)- způsobu úhrady kupní ceny (kupující vybere požadovaný způsob úhrady)- způsobu doručení a nákladech spojených s dodáním zboží (kupující vybere požadovaný způsob doručení)(dále společně jen jako „objednávka“).
3.4. Kupující je povinen v objednávkovém formuláři úplně, správně a pravdivě vyplnit své osobní údaje a údaje potřebné pro doručování zboží. V případě zboží zhotoveného na míru je kupující dále povinen správně a pravdivě vyplnit údaje potřebné pro zhotovení zboží. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupující povinen zkontrolovat údaje, které do objednávky vložil a opravit případné chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Kupující odpovídá za správnost a pravdivost všech údajů uvedených v objednávce a tyto údaje jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky potvrdí její obdržení kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce či v uživatelském účtu kupujícího (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Toto oznámení se považuje za akceptaci objednávky dle čl. 3.6. obchodních podmínek.
3.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.6. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky (akceptace), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího.
3.7. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen kupní smlouvu uzavřít, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
3.8. Kupující výslovně souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (zejména náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) nese kupující.
4. Kupní cena a platební podmínky
4.1. Kupní cenu a náklady spojené s dodáním zboží kupující uhradí prodávajícímu jedním z níže uvedených způsobů: a) v hotovosti v provozovnách IMAGE CARE, s.r.o, provozovaných pod obchodní značkou LE PREMIER, b) v hotovosti nebo bezhotovostně platební kartou při doručení zboží Českou poštou na dobírku nebo při doručení prostřednictvím PPL, c) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2109518603/2700, vedený uspolečnosti UniCredit Bank (dále jen „účet prodávajícího“) s uvedením variabilního symbolu, kterým je číslo objednávky, d) bezhotovostně platební kartou při provádění objednávky. V případě zhotovení zboží na míru dle požadavků kupujícího lze kupní cenu a náklady spojené s dodáním zboží uhradit pouze způsobem uvedeným v čl. 4.1. písm. c) nebo d) obchodních podmínek.
4.2. Vedle kupní ceny je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. V případě platby v hotovosti a bezhotovostní platby kartou při převzetí zboží na České poště nebo u PPL je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě ostatních bezhotovostních plateb je kupní cena splatná nejpozději do dvou (2) dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je u bezhotovostních plateb splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.4. Případné slevy z kupní ceny poskytnuté prodávajícím nelze vzájemně kombinovat.
4.5. Na žádost kupujícího prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.6. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. To neplatí v případě zhotovení zboží na míru, neboť se jedná o zboží zhotovené podle přání kupujícího a pro jeho osobu, a dále v případě zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Od kupní smlouvy nelze odstoupit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů také v případě nákupu dárkových poukazů. Poučení o právu na odstoupení od smlouvy a vzorový formulář odstoupení jsou k dispozici na webové stránce.
5.2. Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu nepoužité a nepoškozené zboží v originálním obalu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení. Prodávající v takovém případě bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, vrátí kupujícímu kupní cenu na účet kupujícího, který je kupující povinen prodávajícímu písemně sdělit nejpozději při vrácení zboží. Kupující s tímto způsobem vrácení kupní ceny výslovně souhlasí a prohlašuje, že mu tím nevzniknou žádné další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.3. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo dostatečně prokáže, že prodávajícímu zboží odeslal.
5.4. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující je dále povinen uhradit prodávajícímu vzniklou škodu, pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
5.5. V případě, že ze strany kupujícího nedojde k úhradě kupní ceny ani v dodatečné lhůtě pěti (5) dnů od splatnosti kupní ceny, má se za to, že prodávající od kupní smlouvy odstoupil a kupní smlouva se od počátku ruší, ledaže z jednání prodávajícího lze dovodit, že kupní smlouva i nadále trvá.
5.6. Veškeré náklady prodávajícího vzniklé v souvislosti s odstoupením od kupní smlouvy, jakož i škodu způsobenou prodávajícímu, včetně snížení ceny zboží dle čl. 5.4. obchodních podmínek, je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.
5.8. V případě, že objednané zboží nebude mít prodávající v dostatečném množství na skladě nebo nebude možné jej z jiných důvodů dodat zákazníkovi (zboží je dočasně nedostupné, nevyrábí se, z důvodu stahování výrobku apod.), oznámí prodávající zákazníkovi tuto skutečnost ve lhůtě 7 pracovních dnů ode dne přijetí objednávky zákazníka prodávajícím a objednávka se okamžikem oznámení považuje za neuskutečněnou (tj. ruší se), nedohodnou-li se prodávající a zákazník jinak.
5.9. V případě objednávky zboží (produktů) vyráběných na míru (tzn. dle specifických požadavků zákazníka) lze potvrzenou a zaplacenou objednávku stornovat do 48 hodin od zaplacení objednávky, avšak pouze po uhrazení storno poplatku ve výši 50 % z celkové prodejní ceny vyráběného zboží (produktu) na míru (tzn. dle požadavků zákazníka).
5.10. Dárkový poukaz nelze vrátit ani směnit za peníze. Platnost dárkového poukazu nelze prodloužit.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1. Způsob doručení zboží vybírá kupující ze způsobů nabízených prodávajícím, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, žeje způsob doručení zboží smluven na základě jiného požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem doručení.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Poruší-li kupující tuto povinnost, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Náklady spojené s odstoupením a škodu vzniklou prodávajícímu je kupující povinen uhradit do pěti (5) dnů od doručení výzvy prodávajícího, přičemž prodávající je oprávněn tyto pohledávky jednostranně započíst na kupní cenu.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady s tím spojené.
6.4. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a zboží a v případě jakýchkoliv závad je neprodleně oznámit dopravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky kupující není povinen zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen, a že zboží převzal bez závad.
7. Odpovědnost za vady
7.1. Odpovědnost prodávajícího za vady se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc nemá vady ve smyslu § 2161 občanského zákoníku.
7.2. Kupující je povinen při převzetí zásilky od dopravce zkontrolovat stav dodávaného zboží. V případě, že zjistí jakékoli poškození zboží, musí tuto skutečnost oznámit prodávajícímu nejpozději do dvaceti čtyř (24) hodin od převzetí zásilky, a to e-mailem na adresu dotaz@lepremier.cz.
7.3. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady lze uplatnit u prodávajícího na adrese jeho provozovny Le Premier, Na příkopě 853/12, pasáž Černá Růže, Praha 1. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
8. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží úplným zaplacením kupní ceny.
8.2. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a veškeré součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně obsahu, designu a fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude užívat programové vybavení ani další součásti tvořící webové rozhraní obchodu, zasahovat do nich ani vykonávat jakoukoliv činnost, která by takové užívání nebo zásahy mohla umožnit jemu či třetím osobám.
8.3. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je kupující oprávněn užívat jen v rozsahu, který nezasahuje do práv prodávajícího či třetích osob, a který je v souladu s jeho určením.
8.4. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.5. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejím určením.
9. Ochrana osobních údajů
9.1. Nakládání s osobními údaji kupujícího a jejich ochrana se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
9.2. Kupující výslovně souhlasí se zpracováním svých osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
9.3. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě, a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o všech změnách svých osobních údajů.
9.4. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu (dále jen „zpracovatel“). Osobní údaje kupujícího nebudou bez jeho předchozího souhlasu předávány třetím osobám, a to s výjimkou osob dodávajících objednané zboží.
9.5. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány prodávajícím nebo zpracovatelem v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
9.6. Kupující potvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou úplné, správné a pravdivé, a že je prodávajícímu poskytl dobrovolně.
9.7. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
9.8. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího a se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující může kdykoliv zažádat o zrušení zasílání obchodních sdělení prostřednictvím zaslání e-mailu na dotaz@lepremier.cz nebo kliknutím na odkaz "odhlášení" v těle elektronického obchodního sdělení.
9.9. Zásadám zpracování osobních údajů se věnujeme v samostatné kapitole zde.
10. Doručování
10.1. Není-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to dle volby odesílatele buď elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Kupujícímu je doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
10.2. Zásilka je doručena: (1) V případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty (integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem). (2) V případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem. (3) V případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít. (4) V případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
11. Odpovědnost za vady, reklamace, reklamační řád
11.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za vady předmětu prodeje, pokud se vyskytnou na předmětu prodeje při převzetí předmětu prodeje, popřípadě v záruční době, dle příslušných ustanovení občanského zákoníku, pokud je kupující podnikatelem, a dle příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, pokud je kupující spotřebitelem, a dále dle pravidel stanovených v kupní smlouvě.
11.2 Kupující je povinen provést kontrolu předmětu prodeje při převzetí předmětu prodeje, a pokud to není možné, bez zbytečného odkladu po převzetí předmětu prodeje.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke kupujícímu, který je spotřebitelem.
11.3 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že předmět prodeje je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že předmět prodeje má jakost a užitné vlastnosti kupní smlouvou požadované, prodávajícím popisované nebo na základě prováděné reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé. V případě, že předmět prodeje při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu předmět prodeje uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou předmětu prodeje, nebo jeho opravou, případně aby prodávající poskytl kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny; v případě podstatného porušení smlouvy má kupující též právo od kupní smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil, případně též jedná-li se o vadu, kterou kupující musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí Předmětu prodeje, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí kupujícím, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud prodávající neprokáže opak.
11.4 Prodávající poskytuje na zboží záruku v délce trvání 24 měsíců, pokud není na zboží nebo v záručním listu uvedeno jinak. Záruční doba počíná běžet od odevzdání zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa plnění. Záruční doba se staví od okamžiku uplatnění reklamace do doby, kdy byl Kupující povinen zboží převzít po vyřízení reklamace. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného výrobku, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová záruční doba pouze na vyměněnou součást předmětu prodeje.
11.5 Pro případ uplatnění práva na odstranění vady opravou věci má Kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen reklamovanou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita výrobku. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu zboží nebo pro případ podstatného porušení smlouvy též na odstoupení od kupní smlouvy, pokud
a) reklamace nebyla vyřízena do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné dohodě o době vyřízení reklamace, nebo
b) nestanoví-li zákon jinak, kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad předmět prodeje řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Předmět prodeje tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři různé (vzniklé z různých příčin) odstranitelné vady.
11.6 Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby předmět prodeje byl řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující, nestanoví-li zákon jinak, právo požadovat výměnu výrobku za nový nebo odstoupit od kupní smlouvy. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke kupujícímu, který je podnikatelem.
11.7 Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů: Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“), informuje, že spory mezi prodávajícím a spotřebitelem, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.
11.8 V ostatním upravuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, především pak nároky kupujícího z vad předmětu prodeje, ustanovení § 2113 a násl. občanského zákoníku. Lhůta k vyřízení reklamace dle ustanovení odst. 10.5. Obchodních podmínek se považuje za přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění. Kupující může uplatnit nárok na slevu z kupní ceny nebo pro případ podstatného porušení smlouvy odstoupit od Kupní smlouvy až po uplynutí této lhůty.
Společná ustanovení
11.9 Reklamaci lze uplatnit na kterékoli prodejně prodejní sítě prodávajícího v České republice. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
11.10 K reklamaci je třeba doložit doklad osvědčující datum a místo převzetí předmětu prodeje, popřípadě záruční list, pokud byl vystaven, samotný předmět prodeje v kompletním stavu, vyčištěný, zbavený všech nečistot a hygienicky nezávadný a označit reklamovanou vadu předmětu prodeje. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (vyhláška 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění). Nedoložením dokladu osvědčujícího datum a místo převzetí předmětu prodeje se Kupující vystavuje riziku neprokázání včasnosti reklamace a oprávněnosti jeho nároku.
11.11 Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, a po vyřízení reklamace též potvrzení o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době reklamačního řízení.
11.12 Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, na zánik životnosti výrobku v důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti výrobku, jakož i v důsledku nevhodného ošetřování a používání v rozporu se stanoveným účelem. Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze uplatnit reklamaci.
11.13 Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z funkčních vlastností zboží, z neodborného používání zboží či chybné manipulace se zbožím. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
11.14 Pokud je v rámci reklamačního řízení ohledně určité vady rozhodnuto, že reklamace je neoprávněná, pak nové reklamační řízení ohledně téže vady již nemůže proběhnout a prodávající je oprávněn z tohoto důvodu odmítnout převzít předmět plnění k reklamaci.
11.15 Kupující je povinen po vyřízení reklamace Předmět prodeje převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že pro případ prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje, je povinen Kupující nahradit Prodávajícímu náklady související s uskladněním předmětu prodeje, a to v paušální částce 100,- Kč vč. DPH za každý den prodlení. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že v případě prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje po dobu delší než šest měsíců ode dne, kdy mu bylo vyřízení reklamace oznámeno, a pokud nebylo možné Kupujícímu vyřízení reklamace oznámit, pak ode dne, kdy uplynula lhůta k vyřízení reklamace, je Prodávající oprávněn a zmocněn jménem Kupujícího zajistit likvidaci Předmětu prodeje.
11.16 Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré náklady související s tímto odesláním.
11.17 Zákonná záruka se nevztahuje na dary. Dar se pozná tak, že na prodejním dokladu má darovaná položka nulovou hodnotu, nebo je označen jako "Dárek", "Promo", případně je darovaná položka na dokladu označená 100% slevou a výsledná hodnota je opět nula.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Kupní smlouva, jakož i práva a povinnosti smluvních stran při užívání webové stránky se řídí českým právem, zejména občanským zákoníkem.
12.2. Je-li některé ustanovení kupní smlouvy nebo obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, použije se namísto neplatných ustanovení takové ustanovení kupní smlouvy nebo obchodních podmínek, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení kupní smlouvy ani obchodních podmínek. Změny a doplňky kupní smlouvy vyžadují písemnou formu.
12.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
12.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: IMAGE CARE s.r.o., Na Příkopě 853/12 , 110 00 Praha 1, dotaz@lepremier.cz, +420 220 77 00 73.